You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Marmaray Üsküdar ve Ayrılıkçeşme İstasyonları Projesi

Proje Bilgisi

Bölge: İstanbul, Türkiye

Dünyanın en önemli projelerinden biri olan MARMARAY projesinin temel amacı Avrupa yakasında bulunan Halkalı ile Asya yakasında bulunan Gebze ilçelerini kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö demiryolu sistemiyle bağlamak amacıyla İstanbul'daki banliyö demiryolu sisteminin iyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşasına dayanmaktadır

İstanbul Boğazının her iki yakasındaki demiryolu hatları, İstanbul Boğazı'nın altından geçecek olan bir demiryolu tünel bağlantısı ile birbirine bağlanacaktır. Hat, Kazlıçeşme'de yeraltına girecek; yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazının altından geçecek, ve diğer bir yeni yer altı istasyonu olan Üsküdar'a bağlanacak ve Söğütlüçeşme'de tekrar yüzeye çıkacaktır.

Marmaray Projesi 60,46 metre ile, raylı sistemler tarafından kullanılan dünyanın en derin batırma tüneline sahiptir. Bununla birlikte MARMARAY projesinde 3 yeni yeraltı istasyonu, 36 yerüstü istasyonu (yenileme ve iyileştirme) ile birlikte delme tüneller, aç-kapa tüneller, hemzemin yapılar, işletim kontrol merkezi, sahalar, atölyeler, bakım tesisleri, yerüstüne inşa edilecek olan yeni bir üçüncü hat bulunmaktadır.

Yüzyılın projesi olarak adlandırılan bu dev proje şu anda dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden birisidir. İstanbul metrosu bağlantıları ile 1 milyon kişinin ulaşım süresini kısaltacak, enerji ve zaman tasarrufu yaptıracak proje, motorize araçların kullanımının da azalması ile hava kalitesine büyük fayda sağlayacaktır.

Gereksinimler

Zorlaştırıcı unsurların olduğu projede şantiyenin ihtiyaç ve programına uygun olarak;

Sorunsuz lojistik ve Kaliteli teknik destek

Müşteri

Gama Nurol Adi Ortaklığı

Cem KADIOĞLU
Şantiye Şefi

" Kalıp ve iskele sistemlerimizdeki çözüm ortağımız PERI, gerek teknik gerekse lojistik anlamda şantiyenin ihtiyaç ve programına uygun olarak her türlü işbirliğinde bulunmuş; bunun sonucunda projenin sağlıklı, güvenli ve zamanında yapılmasında büyük katkılar sağlamıştır."

Cenk ERGİ
Şantiye Şefi

Üsküdar İstasyonu İnşaatı, döşeme+kiriş iskelelerinin kurulumunu ve yerleşimini zorlaştırıcı birçok unsuru (Tbm slurry boruları, su kuyuları, king postlar, merdiven perdeleri .....vb. gibi) barındırmaktadır. Bu zor koşullarda iskele yerleşim planlarını hazırlamak, zamanında malzeme tedariğini sağlamak konularında, Peri Kalıp firmasının gösterdiği ilgi ve çabaya teşekkür ederiz.

PERI çözümü

ÜSKÜDAR İSTASYONU 

Çok farklı yüksekliklere ve döşeme kalınlıklarına sahip projedeki döşemelerin kalıp sisteminin PD8 iskele sistemi olarak belirlenmesindeki temel unsur, hızlı devir ve esneklik faktörünün aynı anda ve aynı oranda önem taşımasıdır. Proje genelinde h=7,90 m A=1.200 m² 40 cm.Kirişli Döşeme Kalıbı , h=7,90 m.L=340 mtül.Kirişaltı Kalıbı ile h=10,0m x2 Set A= 4.75 m²’lik bölge için ilave iskele kalıbı stok olarak belirlenmiştir.DIN ve EURO normlarında imalatı yapılmış olan PERI PD8 yük iskele sistemi ile GT24 kafes kiriş ve VT20K dolu gövdeli ahşap kirişlerden teşkil edilen döşeme kalıbı sistemi;tüm projedeki farklı döşeme kalınlıklarını ve yükseklikleri çözerek,projede büyük ekonomiklik ve esneklik getirmiştir

AYRILIKÇEŞME İSTASYONU 

Havalandırma Kalıpları:Döşeme kalıbı olarak A = 800 m2   h= 7,00 m ölçülerine sahip PD8 yük iskelesi detaylandırılmıştır. 4,5mm et kalınlığı ve spindle açılma boyu ile orantılı olarak max 7,00 ton/ayak taşıma kapasitesi ile benzerlerinden ayrılan PD8 sistem şantiyeye geniş bir kullanım imkanı sağlamaktadır. 

Kutu Menfez Kalıpları ve İstinat Perdesi : Kutu menfez döşemesi 1,00m döşeme kalınlığı nedeni ile altındaki PD8 iskeleye ayak başına 5,50 ton yük aktarmaktadır.Tek seferde 1,00m döküme göre tasarlanan PD8 döşeme kalıbı A=372 m2 h=7,70 m ölçülerine göre detaylandırılmıştır.Projede bulunan istinat perdesi VARIO GT24 sistem olarak dizayn edilmiştir ve 2 Set L=6,20 mtül. A=75,02 m2   h=6,00m ölçülerindedir.

Viyadük Kalıpları : Projenin viyadük bölümünde Köprü A ve Köprü B olmak üzere 2 köprü bulunmaktadır. Köprü A da 130cm, köprü B de ise 130 ve 150 cm kalınlığında döşemeler mevcuttur. Viyadük yükseklikleri Köprü A da 6,00m,  Köprü B de ise 4,50m dir.Mahya olarak SRZ çelik kuşak, ızgara olarak VT20 ahşap kiriş kullanımıştır.farklı ayak kalıpları optimize edilmiştir.Viyadük ayak kalıplarında VARIO GT24 sistem A = 29,0 m2  h= 3,60 m  (TİP 1) ve A = 54,0 m2  h= 3,60 m (TİP 2) ölçülerinde detaylandırılmıştır